Designing a language immersion classroom – Mgr. Dorota Šikulová
Mgr. Dorota Šikulová
Master's thesis
Designing a language immersion classroom
Designing a language immersion classroom
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na převod teorie jazykové imerze do praxe. Popisuje projekt pojmenovaný Casual Exposure Time Room, který je pilotovaný v laboratorní škole mezi žáky čtvrtého a pátého ročníku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí – teoretická část a praktická část. Teoretická část popisuje tři teorie, které jsou kombinované v projektu a výzkumu. První kapitola pojednává o demokracii …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on implementing the theory of language immersion into practice. It describes a project called Casual Exposure Time Room piloted in a laboratory school with the pupils of the 4th and the 5th grade. The thesis consists of two main parts – Theoretical part and Practical part. The theoretical part describes three theories combined in the project. The first chapter deals with …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k43tt/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2021
- Supervisor: Mgr. Gabriela Oaklandová
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Svobodné vzdělávání a demokracie ve výchově jako novodobá alternativní vzdělávací cesta
Kateřina Kováčová -
Developing learner autonomy using portfolios in English in lower-secondary school
Michal Bláha -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
The Promotion of Study Habits and Learner Autonomy at Czech Secondary Schools
Magdaléna Maléřová -
Fostering learner autonomy: action research
Ivana Juříková -
Development of learner autonomy in high school EFL lessons
Michaela Hastíková -
Learner Autonomy
Eva Benešová -
The Exploration of Language Learner Histories Using Language Biography
Gabriela Daňková