Bc. Patricie Benešová

Master's thesis

Teritoriální marketing významných turistických destinací Ústeckého kraje

Territorial marketing of major tourist destinations of the Ústí region.
Abstract:
Obnovení územní samosprávy po roce 1989 přináší sice obcím a následně i krajům výrazně vyšší samostatnost v rozhodování o aktivitách směřujících k vlastnímu udržitelnému rozvoji, na druhou stranu mizí mnohé plošné finanční podpory ze strany státu. Územně samosprávné celky tak musejí hledat další zdroje financí. Na pomoc jim přichází nástroj, který se již osvědčil v podnikatelské sféře. – marketing …more
Abstract:
Restoration of territorial self-government after 1989, when there was further and further development in the region, later greater independence in deciding on activities aimed at its own sustainable development, on the other hand and many other financial support from the state. Territorial self-governing units must therefore look for other sources of finance. A tool he has already proven in the business …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
  • Reader: Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní