Možnosti propojení estetické a environmentální výchovy – Bc. Pavlína Vejmolová
Bc. Pavlína Vejmolová
Master's thesis
Možnosti propojení estetické a environmentální výchovy
Possible links between aesthetic and environmental educations
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Možnosti propojení estetické a environmentální výchovy“ představuje estetickou výchovu jako výchovu uměním a uměleckou tvorbou, se kterou propojuje prvky z průřezového tématu environmentální výchova. Navrhne čtyři příklady výtvarného tvoření v rámci environmentální výchovy: umění v krajině, tradiční umění, umění krajiny a umění recyklace. Umění recyklace následně autorka aplikuje …moreAbstract:
Dissertation called „Connectivity options of aesthetic and environmental education“ represents an aesthetic education as a teaching by art and artistic creation, which connects the elements of an environmental education topic. It suggests four examples of art creation within environmental education: art in the landscape, traditional art, landscape art and art of recycling. The author then uses art …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j36pq/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Antonín Tomek
- Reader: doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
The Importance of Empowerment for Environmental education: A Case study in Czech Free Democratic School
Róza Fadrná -
Urban environmental education in primary school: Comparative case study in Prague and Hanoi
Phuong Thanh Dang -
Land art a street art jako nástroje aplikace environmentální výchovy do výchovy výtvarné
Bohdana Kalinová -
Land art jako prostředek poznávání přírody v mateřské škole
Monika Nevařilová -
Land-art jako zdroj inspirace ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
Kristýna Kholová -
Estetická výchova jako cesta k autonomnímu vnímání výtvarných děl v současném světě umění
Ota Blažek -
Estetická výchova v díle Otakara Hostinského
Kristýna ŠŤASTNÁ