Josef Müller
Master's thesis
International Strategy of Junior Achievement
Mezinárodní strategie Junior Achievement
Abstract:
Junior Achievement je mezinárodní nezisková vzdělávací organizace. Působí ve více než 120 zemích světa a do jejích programů se každoročně zapojuje na 10 milionů studentů. Cílem této práce je analyzovat mezinárodní strategii Junior Achievement a na jejím základě sepsat doporučení pro budoucí fungování této a podobných organizací. Práce představuje ojedinělý pohled na tuto organizaci očima autora, vedoucího …moreAbstract:
Junior Achievement is an international non-profit educational organization. It operates in more than 120 countries around the world and serves more than 10 million students every year. The aim of this paper is to analyze the international strategy of Junior Achievement and to draw out recommendations for its future operations and for operations of similar entities. The paper presents an inimitable …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/38436
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2013
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Ludmila Štěrbová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/38436
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Internationalization in the non-profit sector
Natália Jelčová -
Cenová strategie společnosti v souvislosti s udržitelným rozvojem společnosti v aktuálním konkurenčním prostředí. Aktuální strategie reálných společností a důsledky na jejich další vývoj, vliv na rozvoj oboru a ekonomiku odvětví
Jan Frank -
Návrh a implementace marketingové strategie ve společnosti Sodexo
Viktoriya Tsaruk -
Marketingová strategie vybrané společnosti
Marcela Krejčiříková -
Marketingová strategie společnosti AGROTEC a.s.
Matěj Tamáši -
Komunikační strategie společnosti Slevomat
Michal Eloga -
Marketingová strategie společnosti Nissan na ruském trhu
Jindřich Polonyi -
Marketingová strategie vybrané společnosti
Alena Csölleiová