Shubham Mhatre
Master's thesis
The Resurgence of 65mm & IMAX 15/70
Znovuzrození formátu 65 mm a IMAX 15/70
Abstract:
Since the inception of cinema, the medium has progressed and transitioned into various form factors, from its standardization of 35mm in the 20th century to its multifaceted aesthetic of the current generation. This thesis aims to study the niche yet extravagant format of 65mm & 65mm 15 perf. The objective is to study its inception, constituting its political and commercial factors to its artistic …moreAbstract:
Od vzniku kinematografie se toto médium vyvíjelo a transformovalo do různých podob, od standardizovaného 35mm filmu v 20. století až po mnohotvárnou estetiku současné generace. Tato práce si klade za cíl prozkoumat specifický a extravagantní formát - 65mm 15 perf. Cílem je prozkoumat jeho vznik, který byl ovlivněn politickými a komerčními faktory, až po jeho umělecké uznání. Dále se zabývá vývojem …moreKeywords
65 mmKeywords
filmová technologieKeywords
filmové materiályKeywords
filmové kameryKeywords
filmová technika
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2024
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18647
Thesis defence
- Date of defence: 7. 2. 2024
- Supervisor: Marek JÍCHA
- Reader: Martin ŠEC
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 5. 3. 2024 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Film, Television and Photography / Cinematography
Theses on a related topic
-
Proměny color gradingu po nástupu digitální technologie
Benedikt Kyselka -
Technologie výroby filmového zvuku
Tomáš Kolingr -
Využití AI technologií ve filmové tvorbě
Karina Kazarina -
Technologie a stylizace loutkové animace v animovaném filmu
Petra Radvanová -
Hybridní technologie výroby filmové kopie
Jan Cabalka -
Moderní technologie v současné filmové produkci
Jan Ludvík -
1. Teoretická část: Mladý režisér na prahu 21. století: Filmový materiál nebo digitální technologie? 2. Praktická část: a) Hraný film, 15 minut, digital - režie b) Hraný videoklip, 3:10 minut, 8mm - režie c) Hraný videoklip, 3:40 minut, digital - režie
Jiří VÁGNER -
Kamery pro digitální kinematograii, vlas tnosti a kvalitativní parametry
Martin Polách