Spotřební výdaje domácností na rekreaci a kulturu v České republice – Victoria Baygarinova
Victoria Baygarinova
Bachelor's thesis
Spotřební výdaje domácností na rekreaci a kulturu v České republice
Household Consumption Expenditure on Recreation and Culture in the Czech Republic
Abstract:
Spotřební výdaje domácnosti představují výdaje za finální statky a služby. Zvýšení cenové hladiny hraje jednu z rolí při výdajích domácnosti a ovlivňuje tím i nákupní preference obyvatelstva. Pří zhodnocení průměrné roční inflace v letech 1993-2021 vyplynulo, že nejvyšší cenová hladina se udržovala v letech 1993 až 1998, pak počínaje rokem 1998, ČNB přešla k cílování inflace a situace se zlepšila. …moreAbstract:
Household consumption expenditure represents expenditure on final goods and services. The increase in the price level plays a role in household expenditures and thus affects the shopping preferences of the population. An evaluation of the average annual inflation in 1993-2021 showed that the highest price level was maintained between 1993 and 1998, then tarting in 1998 the CNB switched to inflation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Dana Stará, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAYGARINOVA, Victoria. \textit{Spotřební výdaje domácností na rekreaci a kulturu v České republice}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/5dutyo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer behavior of the middle class
Oleh Kostyuk -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova -
Cena a cenová politika organizace
Alena Kalousková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights