Reakce učitelů, žáků a rodičů na změnu závěrečného hodnocení na vybrané základní škole – případová studie – Mgr. Jitka Šufajzlová, DiS.
Mgr. Jitka Šufajzlová, DiS.
Master's thesis
Reakce učitelů, žáků a rodičů na změnu závěrečného hodnocení na vybrané základní škole – případová studie
Teachers', pupils' and parents' reactions to the change of the final evaluation at a selected primary school - a case study
Abstract:
Diplomová práce se zabývá potřebou změny hodnocení v našich školách. Každé pololetí výsledky žáků rekapituluje vysvědčení, jehož podoba není v souladu s koncepčními záměry a kurikulem. Na to reaguje projekt Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení. Realizací projektu na pilotní základní …moreAbstract:
This thesis addresses the need for change in the evaluation in our schools. Every term, pupils' results are recapitulated by report cards whose design is not in line with the design and curriculum. This is addressed in the project Development and implementation of a pilot school report card design: Inovation of the final assessment of primary school pupils in relation to a comprehensive developing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q6x4x/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠUFAJZLOVÁ, Jitka. \textit{Reakce učitelů, žáků a rodičů na změnu závěrečného hodnocení na vybrané základní škole – případová studie}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/5k9ubw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
Formativní a sumativní hodnocení ve vztahu ke školnímu klimatu
Ján Štefančík -
Formy hodnocení uplatňované na 1. stupni ZŠ s akcentem na formativní hodnocení
Kateřina Krejčířová -
Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka
Marie Horáková -
Využití formativního hodnocení na prvním stupni ZŠ
Hana Zatloukalová -
Zavádění formativního hodnocení na 2. stupni základní školy
Petra Srbová -
Formativní hodnocení v práci učitele - cesta k efektivnímu učení žáků
Tereza SACHLOVÁ -
Pojetí slovního hodnocení a hodnocení známkou na 1 stupni ZŠ
Monika WRÓBLEWSKÁ