Šárka MUTINOVÁ

Bachelor's thesis

Etický kodex reklamy

Ethic codex of advertising
Abstract:
Bakalářská práce "Etický kodex reklamy" se zabývá reklamou z pohledu etiky. Nejdříve vymezuje pojem reklama, etika v reklamě, sociální reklama, dále se zabývá účelem a fungováním Rady pro reklamu a Kodexu reklamy a příklady porušení jednotlivých ustanovení Kodexu reklamy v konkrétních kauzách řešených Radou pro reklamu. Pozornost je věnována také mediální výchově.
Abstract:
Thesis "Code of Ethics of advertising" deals with advertising from the perspective of ethics. First defines the concept of advertising, ethics in advertising, social advertising, discusses the purpose and operation of the Advertising Code examples of advertising and violations various provisions of the Code of advertising in some concrete cases dealt with by the Advertising Counsil. Attention is also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2012
Accessible from:: 27. 4. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Eduard Radvan, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MUTINOVÁ, Šárka. Etický kodex reklamy. Brno, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe