Mgr. Jana Kalinová

Master's thesis

Čtenářská gramotnost žáků na konci 1. vzdělávacího období ve vztahu k vyučovací metodě

Reading literacy of pupils at the end of the first educational period in relation to teaching methods
Abstract:
Diplomová práce se zabývá čtenářskou gramotností žáků na konci 1. vzdělávacího období ve vztahu k vyučovací metodě. Cílem práce je zjistit, zda a v čem se liší úroveň čtenářské gramotnosti u žáků, kteří se učili číst metodou analyticko-syntetickou nebo genetickou. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o čtenářské gramotnosti a gramotnosti obecně. Dále jsou zde popsány výukové metody čtení …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the reading literacy of pupils at the end of their first period of education in relation to a teaching method. The aim of the thesis is to find out if the level of the reading literacy of the pupils who were taught by analytical-synthetic method or genetic method is different and in what aspects. Theoretical knowledge about reading literacy and about literacy in general …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Radek Pospíšil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta