Dominik TESAŘ

Bachelor's thesis

Analýza neologismů ze světa počítačových her a jejich používání v každodenní řeči

Analysis of gaming neologisms and their utilization in everyday vocabulary
Abstract:
The aim of the thesis is to showcase frequent neologism usage among the gaming community, explain why it is a frequent phenomenon and analyse the processes that produce them. The theoretical part explains the most typical types of word formation, and furthermore describes the historical background that led to the increasing occurrence of neologisms in communication. The practical part tackles a sample …more
Abstract:
Tato práce je zaměřena na poukázání na časté používání neologismů v rámci komunity počítačových her, vysvětluje, proč je výskyt neologismů častým jevem právě v takové komunitě, a analyzuje proces, kterým neologismy vznikají. V teoretické části se je vysvětleno základní dělení slovotvorby, dále pak historie vývoje komunikace jako takové, aby bylo zřetelné, proč se neologismy začaly vyskytovat. V praktické …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Bc. et Mgr. William Andrew Tollet, M.Litt.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TESAŘ, Dominik. Analýza neologismů ze světa počítačových her a jejich používání v každodenní řeči. Plzeň, 2022. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English Language in Education