Pavla Suchánková
Bachelor's thesis
České muzeum a mezinárodní publikum.
Czech Museum and International Audience
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá problematikou mezinárodních návštěvníků muzejních institucí. Hlavním cílem práce je charakterizovat segment zahraničních návštěvníků za účelem navržení vhodných marketingových strategií vedoucích k efektivnější práci s touto skupinou, tak aby byly aplikovatelné i v rámci českých muzeí. Teoretická část práce je zaměřena na základní definice a teorie marketingu, zejména …moreAbstract:
The Bachelor thesis deals with the issue of international visitors of the museum institutions. The main aim of this work is to characterize the segment of foreign/international visitors in order to design appropriate marketing strategies leading to more effective work with this group and being applicable even in the context of Czech museums. The theoretical part is focused on the basic definitions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 3. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/58561
Thesis defence
- Date of defence: 17. 9. 2014
- Supervisor: Anna Janištinová
- Reader: Jitka Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/58561
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Sustainable tourism in the National Park “Bjeshkët e Namuna”Case Study of the Western Balkans Triangle National Parks of Kosovo, Montenegro, and Albania
Azdren Doli -
A study of recreational use of the selected national parks in the Czech Republic and Finland
Eemeli Kokko -
Národní muzea Skotska jako organizace a Národní muzeum Skotska a jeho expozice
Zdeněk Kocourek -
T: Národní muzeum fotografie v Jindřichově Hradci
Josef Dohnal -
The Changing Face of Marketing: Moving from Marketing Management to Marketing Democracy
Anna Nuralova -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Marketing v neziskových organizacích - Marketing v AČR
Tibor Čatai -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova