Pohled učitelů středních škol na vzdělávání žáků v rámci integrace a inkluze. – Lubomír Trávníček
Lubomír Trávníček
Bachelor's thesis
Pohled učitelů středních škol na vzdělávání žáků v rámci integrace a inkluze.
View of the secondary school teachers on the education of students in the framework of inclusion
Abstract:
V bakalářské práci bude zpracováno téma Pohled učitelů středních škol na vzdělávání žáků v rámci integrace a inkluze. Cílem teoretické části je objasnit problematikou žáků se speciálními vzdělávacími a výchovnými potřebami na ško-lách. Dalším cílem je nastínit příslušná podpůrná opatření a problematiku škol-ských poradenských pracovišť, která se školami v případě žáků se speciálními vzdělávacími a …moreAbstract:
The topic View of the secondary school teachers on the education of students in the framework of inclusion will be processed in the Bachelor's thesis .The aim of the theoretical part is to clarify the issue of students with special educational and training needs of the schools. Another objective is to outline the appropriate support measures and the problems of school counseling sites that cooperate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRÁVNÍČEK, Lubomír. \textit{Pohled učitelů středních škol na vzdělávání žáků v~rámci integrace a~inkluze.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut of Lifelong Learning. 2018. Available from: https://theses.cz/id/5ph9bk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institut of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Romana Tomášková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová