Bc. Michal Záhoř
Master's thesis
Teorie efektivních trhů
Efficient Markets Theory
Anotácia:
Cílem práce je porovnat klasickou teorii efektivních trhů s moderními teoriemi procesu absorbování informací do kurzů investičních nástrojů a analyzovat historický vývoj reakcí cen akcií na zveřejnění hospodářských výsledků. Je provedena event study reakce cen akcií 20 velkých amerických společností na zveřejnění kvartálních hospodářských výsledků mezi lety 2011 a 2016. Výsledky ukazují, že ceny akcií …viacAbstract:
The aim of this thesis is to compare the classic efficient markets theory to modern theories of asset prices adjustment to new information and to analyze historical development of stock price reactions to earnings announcements. We conduct an event study of stock price reactions of 20 large US companies to earnings announcements from 2011 to 2016. Our findings show, that stock prices respond to earnings …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 7. 2017
Identifikátor:
https://is.ambis.cz/th/ktfk2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2017
- Vedúci: Ing. Bohumil Stádník, PhD.
- Oponent: PhDr. František Jirásek, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Master programme / odbor:
Economics and Management / Finance
Práce na příbuzné téma
-
Intermarket Analysis: Anomalies in Time Series and in the Cross-Section of Returns
Radovan Studník -
Applications of event study methodology for measuring of a market reaction
Munkh-Od Dashdondog -
Testing the efficient market hypothesis: an event study approach
Roman Demko -
The impact of ESG regulatory announcements on stock returns: An event study of European Firms across different industries
Miriam Josephine Kastner -
Metoda event studies a její využití na finančních trzích
Andrea Letochová -
Event Marketing as a part of the selected company Sales Promotion (case study)
Adam Steger -
Event Marketing as a part of the selected company Sales Promotion (case study)
Samed Sentürk -
Do markets notice economic policymaker changes? An event study
Michal Cvejn