Vliv rodinného prostředí na edukační proces žáků s postižením – Bc. Monika Ježková
Bc. Monika Ježková
Master's thesis
Vliv rodinného prostředí na edukační proces žáků s postižením
The influence of family environment on the educational process of disabled pupils
Abstract:
JEŽKOVÁ, Monika: Vliv rodinného prostředí na edukační proces žáků s postižením. Diplomová práce. Brno MU, 2010, s. 73. Práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola vysvětluje podstatu, příčiny, klinické projevy dětské mozkové obrny a její kombinace s jinými postiženími.Druhá kapitola je zaměřena přímo na rodinu. Jak rodiče reagují a vyrovnávají se s tím, že jim do života vstoupilo postižené dítě …moreAbstract:
JEŽKOVÁ, Monika: The influence of family environment on the educational process of disabled pupils. Diploma thesis. Brno MU, 2010, p. 73. There are four chapters in the thesis. The first chapter explains the nature, causes, clinical signs of infantile cerebral paralysis and its combination with other handicaps.The second part of the thesis is directly concentrated on the reactions of the family members …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a0hp3/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 5. 2010
- Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
Children with Disability in Families at Risk in Russian Federation: Social Work Approaches
Anastasia KARPUNINA -
Early Intervention for Children with Disability: The Parameters Necessary for Effective Implementation.
Joy Sade OKOYE -
Adaptace rodičů na nové podmínky související se zařazením dvouletých dětí do předškolního vzdělávacího zařízení
Tereza Slavíčková -
Adaptace rodičů na kooperaci s mateřskou školou
Kateřina Spurná -
Proces adaptace dítěte na kochleární implantát z pohledu rodičů
Kateřina KAČMARČÍKOVÁ -
Rodinná podpora studentů první generace v období adaptace na vysokou školu z pohledu studentů a jejich rodičů
Lucie Faltusová -
Analýza postojů intaktních žáků v třídním kolektivu žáka s mentálním postižením v inkluzivním vzdělávání
Barbora Hrabcová