The Comparison of Teaching Methods in TEFL and their Outcomes at Different Types of Secondary Schools – Darina MAHROVÁ
Darina MAHROVÁ
Master's thesis
The Comparison of Teaching Methods in TEFL and their Outcomes at Different Types of Secondary Schools
The Comparison of Teaching Methods in TEFL and their Outcomes at Different Types of Secondary Schools
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo prověřit výstupní úroveň studentů různých typů středních škol v Ostravě a zjistit, zda se metody užívané jednotlivými vyučujícími mění v závislosti na typu školy, kde pracují. K dosažení tohoto cíle byl použit rozřazovací test, který byl zadán 276 studentům osmi škol, které reprezentovaly šest různých typů středoškolských zařízení. Studenti byli rovněž požádáni, aby …moreAbstract:
The purpose of this master thesis was to investigate the levels of English of senior students attending different types of high schools in Ostrava and to find out if the teaching methods applied by the teachers differ depending on the type of school they work in. In order to do so, a placement test was administered to 276 students from eight schools of six different types. They were also asked to fill …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011
Accessible from:: 22. 4. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAHROVÁ, Darina. \textit{The Comparison of Teaching Methods in TEFL and their Outcomes at Different Types of Secondary Schools}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2011. Available from: https://theses.cz/id/5r2b1t/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MAHROVÁ, Darina. The Comparison of Teaching Methods in TEFL and their Outcomes at Different Types of Secondary Schools. Ostrava, 2011. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 22.4.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 22. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka pro SŠ - Učitelství francouzského jazyka pro SŠ
Theses on a related topic
-
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Jazykový obsah učebnic francouzštiny a referenční úroveň A1
Petra Suquet -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková