Vliv influencerů na sociálních sítích na nákupní chování spotřebitelů – Malika Muratbekova
Malika Muratbekova
Bachelor's thesis
Vliv influencerů na sociálních sítích na nákupní chování spotřebitelů
The impact of influencers on social media on consumer’s purchasing behavior
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu influencerů na sociálních sítích na nákupní chování spotřebitelů a identifikací faktorů ovlivňujících nákupní сhování na doporučení influencera. V teoretické části jsou vymezeny pojmy spojené se spotřebním chováním a influencer marketingem. Praktická část byla založena na analýze primárních a sekundárních dat. Na základě provedených analýz na závěr byly …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the exploring the impact of influencers on social media on the purchasing behavior of consumers and the identification of factors influencing the purchase behavior based on the influencer's recommendation. In the theoretical part, terms related to consumer behavior and influencer marketing are defined. The practical part was based on the analysis of primary and secondary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90036
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2023
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Daniela Kolouchová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90036
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing v prostředí Instagramu a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12–15 let
Michaela Vejsadová -
Influencer marketing v perspektivě kritických přístupů ke spotřební kultuře
Natálie Jarošová -
Influencer marketing v moderním komunikačním mixu
Valeriia Udalova -
Vliv influencer marketingu na spotřební chování
Dávid Srna -
Vliv influencer marketingu ve spotřebním chování teenagerů
Adéla Bulantová -
Vliv influencer marketingu na Instagramu na nákupní chování spotřebitelů ve věku 13 až 18 let
Denisa Bendová -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira