Ing. Hugo Trkal
Bachelor's thesis
Prestižní nebo hédonistická spotřeba?
Hedonistic Consumption or Prestigious?
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prestižní a hédonistické spotřeby. Na jedné straně zde máme koncept spotřeby orientované na vnější okolí, na majetkové soupeření a posilování společenského statusu, na druhé straně postmodernistickou teorii, která říká, že dnešní člověk je individualista zahleděný převážně sám do sebe a v rámci spotřeby mu jde především o honbu za slastmi a prožitky. Analýzou …moreAbstract:
The thesis deals with the prestigious and the hedonistic consumption. On the one hand we have a concept of consumption oriented on the external environment, the competition in wealth and the enhancement of the social status, on the other hand there's a postmodern theory, which suggests that the man of today is an individualist who cares mostly about himself and his consumption is mainly oriented to …moreKeywords
Hédonistický individualismus okázalá spotřeba postmodernismus prestižní spotřeba reklama sociologie marketingové komunikace zahálčivá třída. Advertising conspicuous consumption hedonistic individualism leissure class postmodernism prestigious consumption sociology of marketing communication.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/g3o60/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Sociologie marketingové komunikace a formy životního stylu
Jan Vála -
Sociologie značky - branding obchodní značky STR a její komunikační strategie
Ester Ledecká -
Význam znalosti sociálního prostředí pro trvalou úspěšnost marketingové komunikace
Markéta Mojžíšová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Anna Chertova -
Význam spotřeby současné mladé generace – cesta k neomezenému individualismu?
Tereza Chlumská -
Význam spotřeby současné mladé generace – cesta k neomezenému individualismu?
Anna Esina -
Co se rozumí pod pojmem prestižní spotřeba v ČR
Dominika Kuncová -
Hédonistická nebo prestižní spotřeba?
Kateryna Oliynyk