Prestižní nebo hédonistická spotřeba? – Ing. Hugo Trkal
Ing. Hugo Trkal
Bakalářská práce
Prestižní nebo hédonistická spotřeba?
Hedonistic Consumption or Prestigious?
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prestižní a hédonistické spotřeby. Na jedné straně zde máme koncept spotřeby orientované na vnější okolí, na majetkové soupeření a posilování společenského statusu, na druhé straně postmodernistickou teorii, která říká, že dnešní člověk je individualista zahleděný převážně sám do sebe a v rámci spotřeby mu jde především o honbu za slastmi a prožitky. Analýzou …víceAbstract:
The thesis deals with the prestigious and the hedonistic consumption. On the one hand we have a concept of consumption oriented on the external environment, the competition in wealth and the enhancement of the social status, on the other hand there's a postmodern theory, which suggests that the man of today is an individualist who cares mostly about himself and his consumption is mainly oriented to …víceKlíčová slova
Hédonistický individualismus okázalá spotřeba postmodernismus prestižní spotřeba reklama sociologie marketingové komunikace zahálčivá třída. Advertising conspicuous consumption hedonistic individualism leissure class postmodernism prestigious consumption sociology of marketing communication.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/g3o60/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2012
- Vedoucí: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Oponent: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Sociologie marketingové komunikace a formy životního stylu
Jan Vála -
Sociologie značky - branding obchodní značky STR a její komunikační strategie
Ester Ledecká -
Význam znalosti sociálního prostředí pro trvalou úspěšnost marketingové komunikace
Markéta Mojžíšová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Anna Chertova -
Význam spotřeby současné mladé generace – cesta k neomezenému individualismu?
Tereza Chlumská -
Význam spotřeby současné mladé generace – cesta k neomezenému individualismu?
Anna Esina -
Co se rozumí pod pojmem prestižní spotřeba v ČR
Dominika Kuncová -
Hédonistická nebo prestižní spotřeba?
Kateryna Oliynyk