Bc. Dana Urbanovská

Master's thesis

Firemní automobilová muzea - marketingová analýza Technického muzea Tatra

The car corporate museums - marketing analysis of Technical Museum TATRA
Abstract:
Magisterská diplomová práce pojednává o firemních muzeích v automobilovém průmyslu. Je rozdělena na dvě hlavní části – teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o muzeích obecně a o zařazení firemních muzeí do jejich kontextu. Vysvětluje typické znaky firemních muzeí, které je odlišují od muzeí tradičních. Dále rozebírá aktuální výzkumné studie o firemních muzeích, jejichž hypotézy jsou dále …more
Abstract:
The master’s diploma thesis deals with the corporate museums in the automotive industry. It is divided into two main parts – theoretical and practical. The theoretical part deals with museums in general and the inclusion corporate museums in their context. It explains typical features of corporate museums that distinguish them from traditional museums. Furthermore, it analyzes current research studies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2019
  • Supervisor: Ing. Filip Hrůza, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Petr Macek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta