Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony. – Mgr. Zlata Hokrová, Ph.D.
Mgr. Zlata Hokrová, Ph.D.
Doctoral thesis
Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony.
Persuasive linguistic means in German and Czech mobile telephony advertising.
Abstract:
The doctoral thesis focuses on „Persuasive linguistic means in German and Czech mobile telephony advertising“ (Persuasive sprachliche Mittel in der deutschen und tschechischen Werbung für Mobiltelefone). This thesis consists of two basic sections, a theoretical and an empirical one. The theoretical section addresses introduction of mobile telephony advertising specifics (with respect to advertising …moreAbstract:
Tématem předkládané disertační práce jsou „Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony“ (Persuasive sprachliche Mittel in der deutschen und tschechischen Werbung für Mobiltelefone). Práce sestává ze dvou základních částí – z části teoretické a empirické. Teoretická část disertační práce je zaměřena na jedné straně na představení specifik reklamy na mobilní telefony …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ib2of/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Zdeněk Masařík, DrSc., Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D., prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOKROVÁ, Zlata. \textit{Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony.}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/5vvt0v/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / field:
Philology (4-years) / German Language
Theses on a related topic
-
Persvazivní prostředky ve vybraném typu textů
Ivana Ondrejová -
Persvazivní prostředky ve vybraném typu časopisů
Klára Vostrá -
Persvazivní prostředky v předvolební debatě 2013: Analýza tematické složky
Kristýna Březovská -
Persvazivní prostředky (vybraných nástrojů) volební kampaně v České republice v roce 2010
Tomáš Svoboda -
Persvazivní prostředky ve vybraném typu reklam
Radka Čulejová -
Jazykové (a nejazykové) persvazivní prostředky reklamy pro děti.
Alena HNÍZDILOVÁ -
Persvazivní jazykové prostředky mladých youtuberů (textová analýza)
Aneta HRÁNKOVÁ -
Prostředky persvaze v reklamě
Michaela GARBAROVÁ