Mgr. Zlata Hokrová, Ph.D.

Doctoral thesis

Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony.

Persuasive linguistic means in German and Czech mobile telephony advertising.
Abstract:
The doctoral thesis focuses on „Persuasive linguistic means in German and Czech mobile telephony advertising“ (Persuasive sprachliche Mittel in der deutschen und tschechischen Werbung für Mobiltelefone). This thesis consists of two basic sections, a theoretical and an empirical one. The theoretical section addresses introduction of mobile telephony advertising specifics (with respect to advertising …more
Abstract:
Tématem předkládané disertační práce jsou „Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony“ (Persuasive sprachliche Mittel in der deutschen und tschechischen Werbung für Mobiltelefone). Práce sestává ze dvou základních částí – z části teoretické a empirické. Teoretická část disertační práce je zaměřena na jedné straně na představení specifik reklamy na mobilní telefony …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Zdeněk Masařík, DrSc., Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D., prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta