Didaktické využití hraného historického filmu Pianista – Mgr. et Mgr. Helena Výšková
Mgr. et Mgr. Helena Výšková
Master's thesis
Didaktické využití hraného historického filmu Pianista
Didactic application of the motion picture Pianist
Abstract:
Diplomová práce se zabývá uplatněním hraného historického filmu jako didaktického prostředku ve výuce dějepisu. Jejím cílem je historicky analyzovat hraný film Pianista, didakticky analyzovat výukový obsah holocaust, na základě výběru didakticky uplatnitelných sekvencí, navrhnout modelovou hodinu a ověřit předpoklad, že poznání žáků prostřednictvím použité audiovizuální pomůcky bude konkrétnější, efektivnější …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the application of historical motion picture in teaching history. It is aimed to historically analyse the motion picture Pianist, to didactically analyse topic holocaust and to make a choice of didactically applicable passages, to propose a lesson and verify a presumption that pupils' cognitive process will be more concrete, effective and complex with the application of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v6mcc/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Bohuslav Klíma, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
1. Teoretická část: Historický film a jeho vývoj, kontexty historického filmu ve vnímání (současného) diváka 2. Praktická část: Bílé noci, hraný film, délka minimálně 20 min., režie
Jonáš Vacek -
Historický film jako alegorie tvůrcovy současnosti - Kaplického a Vávrovo Kladivo na čarodějnice v kontextu doby svého vzniku
Simona Kasalová -
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Michaela Pohorská -
Metody a organizační formy prvopočátečního čtení na základních školách
Kateřina Svobodová -
Metody a formy distanční výuky ve výtvarném oboru na Základních uměleckých školách
Erika Houserová -
Metody a formy práce využívané ve výuce čtení a psaní v první a druhé třídě základní školy.
Petra HADRAVOVÁ -
Metody a formy dějepisné výuky a jejich aplikace na druhém stupni základních škol na Kolínsku
Tereza Švarcová -
Metody a formy práce s žáky se specifickými poruchami učení na 1. a 2. stupni základní školy
Petra CETKOVSKÁ