Didaktické využití hraného historického filmu Pianista – Mgr. et Mgr. Helena Výšková
Mgr. et Mgr. Helena Výšková
Diplomová práce
Didaktické využití hraného historického filmu Pianista
Didactic application of the motion picture Pianist
Anotace:
Diplomová práce se zabývá uplatněním hraného historického filmu jako didaktického prostředku ve výuce dějepisu. Jejím cílem je historicky analyzovat hraný film Pianista, didakticky analyzovat výukový obsah holocaust, na základě výběru didakticky uplatnitelných sekvencí, navrhnout modelovou hodinu a ověřit předpoklad, že poznání žáků prostřednictvím použité audiovizuální pomůcky bude konkrétnější, efektivnější …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the application of historical motion picture in teaching history. It is aimed to historically analyse the motion picture Pianist, to didactically analyse topic holocaust and to make a choice of didactically applicable passages, to propose a lesson and verify a presumption that pupils' cognitive process will be more concrete, effective and complex with the application of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v6mcc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2008
- Vedoucí: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Bohuslav Klíma, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství dějepisu pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
1. Teoretická část: Historický film a jeho vývoj, kontexty historického filmu ve vnímání (současného) diváka 2. Praktická část: Bílé noci, hraný film, délka minimálně 20 min., režie
Jonáš Vacek -
Historický film jako alegorie tvůrcovy současnosti - Kaplického a Vávrovo Kladivo na čarodějnice v kontextu doby svého vzniku
Simona Kasalová -
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Michaela Pohorská -
Metody a organizační formy prvopočátečního čtení na základních školách
Kateřina Svobodová -
Metody a formy distanční výuky ve výtvarném oboru na Základních uměleckých školách
Erika Houserová -
Současné formy a metody vzdělávání zaměstnanců ve výrobním sektoru a jejich využívání z hlediska motivace zaměstnanců
Adéla Lebová -
Metody a formy práce využívané ve výuce čtení a psaní v první a druhé třídě základní školy.
Petra HADRAVOVÁ -
Metody a formy práce s žáky se specifickými poruchami učení na 1. a 2. stupni základní školy
Petra CETKOVSKÁ