Barbora HORÁČKOVÁ

Bachelor's thesis

Integrace ruských a ukrajinských žáků-cizinců pohledem dětských aktérů

Inclusion of foreigners at elementary school in Sokolov on the example of students from the former Soviet Union
Abstract:
Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vzděláváním cizinců na základní škole a klimatem školní třídy, kterou navštěvují cizinci. Dále jsou uvedeny koncepty inkluze, integrace, inkluzivního vzdělávání a identity. Praktická část se snaží o představení žáků-cizinců z Ruské federace a Ukrajiny, kteří navštěvují základní školu. Dále se snaží přiblížit, jak se …more
Abstract:
This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the education of foreigners in elementary school and classroom climate, which is attended by foreigners. The following are the concepts of inclusion, integration, inclusive education and identity. The practical part tries to introduce pupils-foreigners from Russia and Ukraine attending elementary school. It …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Klára Vanková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HORÁČKOVÁ, Barbora. Integrace ruských a ukrajinských žáků-cizinců pohledem dětských aktérů. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/