Vliv badatelsky orientované výuky dějepisu na rozvoj historické gramotnosti žáků – Bc. Vít BRUKNER
Bc. Vít BRUKNER
Diplomová práce
Vliv badatelsky orientované výuky dějepisu na rozvoj historické gramotnosti žáků
The effect of inquiry-based instruction in history lessons and the development of historical thinking at the lower secondary school.
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na koncepty historického myšlení, které definoval kanadský historik Peter Seixas ve své knize The Big Six: Historical Thinking Concepts. Text sleduje posilování historické gramotnosti žáků na třech českých školách. Teoretická část popisuje badatelskou výuku, zásadní dokumenty českého vzdělávacího systému a český 4+1 hybridní model historického myšlení, který vychází ze zahraniční …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on the historical thinking concepts defined by Canadian historian Peter Seixas in his book The Big Six: Historical Thinking Concepts. It aims to develop of historical thinking of students in three Czech schools. There are two parts of a diploma thesis: a theoretical and a practical. The theoretical part contains a description of inquiry-based learning, documents of the Czech …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BRUKNER, Vít. Vliv badatelsky orientované výuky dějepisu na rozvoj historické gramotnosti žáků. Olomouc, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol / Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol / Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Badatelsky orientovaná výuka ve fyzice na ZŠ
Monika Nováková -
Badatelsky orientovaná výuka v mateřské škole na příkladu environmentálního tématu tání ledovců
Eliška Pavlíčková -
Badatelsky orientovaná výuka s využitím modulů
Jana Širůčková -
Návrh badatelsky orientované výuky se zaměřením na pohybové systémy člověka a antropometrii na základních školách pomocí metody CLIL
Tereza PÁTROVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka a její uplatnění při výuce technického předmětu
Lenka PROCHÁZKOVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
Lucie KAŠPAROVÁ -
Badatelsky orientovaná výuka robotiky
Patrik KLOFÁČ -
Badatelsky orientované úlohy pro chemii
Leoš Sáblík
Název
Vložil
Vloženo
Práva