Kastrát jako hudebně-historický fenomén – Bc. Iva Klíčová
Bc. Iva Klíčová
Bachelor's thesis
Kastrát jako hudebně-historický fenomén
Castrato as a Musical and Historical Phenomenon
Anotácia:
Kastráti byli zpočátku jen interprety církevní hudby, ale rozvoj opery poskytl jejich hlasovým možnostem další prostor. Obrovskou slávu získali zejména v letech 1650-1750, kdy byli běžně obsazováni v operních představeních. Tato praxe trvala až do konce 18. století. Největší věhlas získal C. Broschi (Farinelli). Komponistů, kteří využívali kastráty ve svých operách a psali jim role ušité přímo na tělo …viacAbstract:
Initially, castrati were performers of church music, but the development of opera provided them with another scope for their vocal capabilities. They became famous especially in 1650s and 1750s owing to the fashion to engage them in operas, which lasted until the end of 18th century. The greatest ones of them were earning very high salaries. C. Broschi (Farinelli). There were many composers engaging …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/p0zki/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2006
- Vedúci: doc. PhDr. Jana Perutková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory and Practice of Ancient Music
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Cyklodoprava v metropolitním regionu jako prostředek každodenní mobility a jako téma geografického vzdělávání
Lucie Weinlichová -
Digitocén jako neologismus a jako kurátorská a edukační strategie
Alena Ivanova -
Ochranný doprovod jako forma činnosti ochrany osob a majetku s uvedením praktického příkladu jako aplikace právního základu této bezpečnostní formy
Lukáš Pešek -
Média jako nástroj sociální manipulace - psychografie jako hrozba pro demokratické procesy
Emma Sára Slažanská -
Rozdíl mezi zubními pastami jako kosmetický přípravek a jako zdravotnický prostředek
Petra Holíková -
Digitalizace veřejné správy v ČR jako princip "Post-New Public Management"; E-government jako východisko z krize ve volebních programech politických stran pro parlamentní volby v ČR 2021
Dominik SCHEJBAL -
Dluh jako překážka sociální integrace cizinců v cílové zemi a zároveň jako překážka návratu do země původu
Markéta SUTTNEROVÁ