Marek Trubák

Master's thesis

Promoční spirála v ČR aneb existuje cesta ven?

Discounting spiral in the Czech Republic - Is there a way out?
Abstract:
Diplomová práce se zabývá hledáním cesty ze slevové spirály, ve které se ocitají české maloobchodní řetězce. Hlavním cílem je pak prokázat, že i s menším počtem slev mohou tito hráči dosáhnout vyšších zisků. Za tímto účelem byl vytvořen model založený na aktuálních a velmi podrobných maloobchodních datech poskytnutých společností AC Nielsen. Nejdůležitější výsledky tohoto výzkumu pak ukazují, že pro …more
Abstract:
The thesis focuses on finding the way out of the discounting spiral that Czech retailers engage in. The main goal of the work is to prove that even with fewer discounts retailers can earn higher profits. For this purpose, a model based on current and very detailed data provided by AC Nielsen company was created. The key findings show that for 17 % of discounted products it would be more beneficial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2019
  • Supervisor: Petr Špecián
  • Reader: Božena Kadeřábková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78283