Ing. Aneta Balurovová

Bachelor's thesis

Analýza manipulativní televizní reklamy

Manipulaltive television advertising analysis
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu manipulativní televizní reklamy v České republice, konkrétněji na televizní reklamu na potravinové produkty pro děti. Hlavní náplní práce je definice a rozbor ovlivňovacích, přesvědčovacích a manipulativních metod televizní reklamy. V aplikační rovině rozebíráme jak četnost vysílání, tak i oblibu reklamních televizních spotů na potravinové produkty pro děti. …more
Abstract:
In bachelor thesis I am going to focus on manipulative television advertising analysis in the Czech Republic, especially on food television advertising for children. The main filling point of this bachelor thesis is going to be a definition and analysis of affecting, persuasive and manipulative methods of television advertising. In application part frequency of broadcasting and vogue of chosen food …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: Mgr. Markéta Jansová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní