Analýza manipulativní televizní reklamy – Ing. Aneta Balurovová
Ing. Aneta Balurovová
Bachelor's thesis
Analýza manipulativní televizní reklamy
Manipulaltive television advertising analysis
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu manipulativní televizní reklamy v České republice, konkrétněji na televizní reklamu na potravinové produkty pro děti. Hlavní náplní práce je definice a rozbor ovlivňovacích, přesvědčovacích a manipulativních metod televizní reklamy. V aplikační rovině rozebíráme jak četnost vysílání, tak i oblibu reklamních televizních spotů na potravinové produkty pro děti. …moreAbstract:
In bachelor thesis I am going to focus on manipulative television advertising analysis in the Czech Republic, especially on food television advertising for children. The main filling point of this bachelor thesis is going to be a definition and analysis of affecting, persuasive and manipulative methods of television advertising. In application part frequency of broadcasting and vogue of chosen food …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gqrty/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: Mgr. Markéta Jansová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vliv televizní reklamy na děti předškolního věku v souvislosti s jejich mediální kompetencí
Lenka SNIEGONOVÁ -
Porovnání vlivu reklamy na děti předškolního a školního věku
Linda Sywalová -
Působení reklamy na dítě předškolního věku
Barbora DVORSKÁ -
Vnímání reklamního sdělení dětmi předškolního věku
Marie Němečková -
Vliv reklamy na děti školního a předškolního věku
Nicole Jantošová -
Vnímání reklamních sdělení u dětí předškolního věku
Petra Janíková -
Rozvoj smyslového vnímání dětí předškolního věku pomocí interaktivní tabule
Jitka Kundelová