Proces uvádění začínajících učitelů na prvním stupni základní školy pohledem jeho aktérů – Bc. Edita Staňková
Bc. Edita Staňková
Master's thesis
Proces uvádění začínajících učitelů na prvním stupni základní školy pohledem jeho aktérů
The process of introducing novice teachers at the primary school from a perspective of the actors
Abstract:
Diplomová práce se zabývá procesem uvádění začínajících učitelů na prvním stupni základní školy pohledem jeho aktérů. Teoretická část vymezuje profesní vývoj učitele a začínajícího učitele. Práce se zabývá procesem uvádění začínajících učitelů. Popisu-je vznik mentorského vztahu, uvádějícího učitele. V empirické části je popsána meto-dologie výzkumného šetření a poté jsou představeny a interpretovány …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the process of induction of novice teachers at the pri-mary school from the perspective of the actors. The theoretical part defines the pro-fessional development of teachers and novice teachers. The work deals with the process of induction novice teachers. It describes the creation of a mentoring rela-tionship, introducing teacher. The empirical part introduces the methodology …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gscar/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
- Reader: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STAŇKOVÁ, Edita. \textit{Proces uvádění začínajících učitelů na prvním stupni základní školy pohledem jeho aktérů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/62hcm6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Andragogy / Andragogy
Theses on a related topic
-
Uvádění začínajících učitelů v základních uměleckých školách
Martin KACHLÍK -
Podpora začínajících učitelů v MŠ
Sandra Bejdáková -
Uvádění učitelů na 1. stupni základní školy: příklad inspirativní praxe
Veronika Slaninková -
Research on scholarship of teaching to support the faculty development of moral education staff in Sichuan Normal University: a grounded theory approach
Bo ZHOU -
Using IBM Cloud serivces to support qualitative research
Egzon Korenica -
Qualitative research in selected social groups
Gunel Gahramanova -
Qualitative research in selected social groups
Ekaterina Nevzgodova -
Qualitative research of attachment relationships in homoparental families
Jiří Ammer