Centra sdílených služeb - od teorie k praxi – Ing. Zuzana Koslerová
Ing. Zuzana Koslerová
Bachelor's thesis
Centra sdílených služeb - od teorie k praxi
Shared service centre- from theory to practise
Abstract:
Firmy při hledání úspor v období recese častěji přistupují k využívání center sdílených služeb, které umožňují efektivnější zajišťování činností a snižování nákladů. Stále více společností proto zvažuje vyčlenění podpůrných procesů a přesunutí jich pod jednu střechu. Česká republika patří od konce devadesátých let k oblíbené lokalitě pro zakládání center sdílených služeb. Ve své bakalářské práci se …moreAbstract:
In their search for the new ways of economizing during the period of recession, the firms tend to utilize the shared service centers which allow for more efficiency in work and lower costs. Therefore, more and more companies consider outsourcing of the supporting processes from the subsidiaries and their transposition to one location. In the late 90s, Czech Republic became very popular regarding the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/epdyb/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2010
- Supervisor: Ondřej Holub
- Reader: doc. Endre Tóth, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Hands, Hearts, or Heads? Shared Services Centre and Commodification of Work in a Multinational Corporation
Petr Mezihorák -
Nákupní centrum jako městský veřejný prostor
Jakub Brož -
Získávání a výběr zaměstnanců pro centrum sdílených služeb
Denisa DOHNÁLKOVÁ -
Centrum sdíleného pracovního prostoru
Václav Večerka -
Proces účetního výkaznictví v centrech sdílených služeb
Erblin Tanushi -
Zhodnocení metod rozvoje zaměstnanců v centru sdílených služeb multinacionální společnosti
Jaroslav Vinař -
Řešení požadavku na zvýšení Service Level ve výrobní společnosti
Petra Černínová -
Key Performance Indicators of customer service in SYKES outsourcing company
Petra Sitková