Anna Kabíčková

Master's thesis

Problematika corporate identity České republiky a její význam pro diplomacii země

The Issue of the Corporate Identity of the Czech Republic and its significance for the country´s diplomacy
Abstract:
Teorie vytváření konkurenceschopné identity státu vznikla na základě principu řízení značky a zkušeností s rozvojem konceptu korporátní identity společností. Potřeba státu definovat a řídit vlastní identitu je stále aktuálnější s rozvojem globalizace. Jednotná, správně komunikovaná a řízená identita vede k vylepšení pověsti země, zvýšení přílivu zahraničních investic, zájmu turistů o tuzemské destinace …more
Abstract:
The Competitive Identity Theory of the state emerged from the concept of brand management and corporate identity management. The need for the state to identify and manage its own identity is ever more current with the development of globalisation. A unified, properly communicated and managed identity leads to enhanced reputation for the country, with an increased inflow of direct foreign investment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2014
  • Supervisor: Jiří Mikeš
  • Reader: Martin John David Quigley

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/58165