Marcela Dvořáková, DiS.

Bachelor's thesis

Mimořádné nadání a inteligence u dětí předškolního a mladšího školního věku

Extremely talented and intelligent children in the preschool and early school age
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou mimořádně nadané děti v předškolním a mladším školním věku. Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá definováním pojmů nadání, talent, inteligence, modely nadání, druhy nadání. Dále je zaměřena na základní charakteristiku nadaných dětí, jejich definici, projevy chování a problémy. Práce se zaměřuje také na skupinu nadaných dětí, které …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with exceptionally gifted children in preschool and younger school age. The work consists of two parts theoretical and practical. The theoretical part deals with defining the concepts of gift, talent, intelligence, talent models and types of talent. It is focused on the basic characteristics of gifted children, their definition, behaviors and problems. The work also focuses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2015
Accessible from:: 24. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Alena Plšková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Dvořáková, Marcela. Mimořádné nadání a inteligence u dětí předškolního a mladšího školního věku. Brno, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 24. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy