Bc. Adéla Suhradová

Master's thesis

Postoj žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělávání na 2. stupeň základní školy

The Attitude of Pupils to School in Transition from the Alternative Education System to Elementary Schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním, a to jak tradičním, tak alternativním. Z tradičního vzdělávání si vymezíme vzdělávací soustavu v České republice, cíle tradičního vzdělávání, výukové metody a klima ve třídě. Jsou zde definovány všechny klasické reformní školy alternativního směru. Diplomová práce se zaměřuje také na Montessori pedagogiku, představitelku Marii Montessori a také na principy …more
Abstract:
This thesis deals with education, both traditional and alternative. From traditional education, we will define the educational system in the Czech Republic, the objectives of traditional education, teaching methods and the classroom climate. All classical reeducation schools of alternative direction are defined here. The thesis also focuses on Montessori pedagogic, the representative of Maria Montessori …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Suhradová, Adéla. Postoj žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělávání na 2. stupeň základní školy. Zlín, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe