Úprava textů pro žáky se sluchovým postižením – Bc. Veronika Horáčková
Bc. Veronika Horáčková
Bachelor's thesis
Úprava textů pro žáky se sluchovým postižením
Literary Text Simplification for Hearing Impaired Students
Abstract:
Tato práce se věnuje problematice čtenářství u osob se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je věnována problematice sluchového postižení. Představuje význam sluchu, terminologii týkající se sluchového postižení, ukazuje rozdělení a etiologii sluchových vad a zabývá se také možnostmi kompenzace a různými způsoby komunikace. Druhá kapitola pojednává o čtení. Představuje …moreAbstract:
This thesis explores the field of reading of persons with hearing impairment. The thesis is divided into three chapters. First chapter is dedicated to problematics of hearing impairment. It presents the importance of hearing, terminology regarding hearing impairments and shows the categorization and etiology of auditory defects and also deals with various compensation options and different kinds of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tax43/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2019
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Markéta Bojanovská -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Úprava literárních textů a čtení s porozuměním u studentů se sluchovým postižením
Zuzana Pulcová -
Recepce psaného textu u žáka se sluchovým postižením
Kateřina Mlčáková -
Úprava textu pro osoby se sluchovým postižením: Čítanka
Monika STAŇKOVÁ