Role Destinační agentury České středohoří v rozvoji regionálního cestovního ruchu – Bc. Tereza Voborníková
Bc. Tereza Voborníková
Master's thesis
Role Destinační agentury České středohoří v rozvoji regionálního cestovního ruchu
The role of the Czech Central Mountains destination agency in development of regional tourism
Abstract:
Zvýšení kompetencí obcí a krajů v procesu rozhodování přináší větší zodpovědnost v otázkách hospodaření. Pokud se má obec i kraj rozvíjet, musí si v současnosti najít cesty k získání finančních prostředků. Jednou z cest ke zvýšení soběstačnosti je lokální či regionální cestovní ruch. Obce a kraje mají šanci využít současného trendu, který vede k decentralizaci turismu. Čeští i zahraniční turisté rádi …moreAbstract:
Increasing the competencies of municipalities and counties in the decision-making process brings greater responsibility in matters of management of finances. If a municipality and a county want to develop nowadays, they must find ways to raise funds. One way to increase their self-sufficiency is local or regional tourism. Municipalities and counties have a chance to capitalize on the current trend …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/l9er2/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: PaedDr. Václav Netolický
- Reader: Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOBORNÍKOVÁ, Tereza. \textit{Role Destinační agentury České středohoří v rozvoji regionálního cestovního ruchu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/65bvi5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economic Policy and Administration / Public Administration
Theses on a related topic
-
The Phenomenon of Euroscepticism – A Comparative Analysis of the Federal Republic of Germany and the Czech Republic
Henner Brandes -
The Roles of the Company Trade Fairs Brno Co. in Relation to Regional Development
Ludmila Fironová -
Application of a Social Accounting Matrix (SAM) Fixed-Price Multiplier Model to Analyze SADC Regional Trade Outcomes for Zimbabwean Household Nutrition and Food Security
Chido Rutendo WAMAMBO -
Efektivita eyetrackingu při virtuální marketingové komunikaci Destinační agentury Dolní Poohří
Petra Voglová -
Destinační agentury jako rozvojový potenciál regionu
Zdeňka Vondráčková -
Význam zřízení Destinační agentury Krušné hory pro rozvoj obcí horského regionu
Michaela Trylčová -
Investiční rozvoj firmy s využitím franšízy
Alena Trojanová -
Vyhodnocení účinnosti vybraných aktivit Agentury pro regionální rozvoj, a.s. Ostrava pro rozvoj Moravskoslezského kraje
Gabriela Murcková