Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective – Mgr. Jitka Čermáková
Mgr. Jitka Čermáková
Diplomová práce
Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Anotace:
Tato diplomová práce se zaměřuje na multimodální prostředky, které vyučující využívá v hodinách angličtiny při získávání správných odpovědí od žáků během práce se slovní zásobou. Práce dále sleduje, jak tyto interakční praktiky utvářejí příležitosti k učení. Data k tomuto výzkumu zahrnují 180 minut nahrávek (4 vyučovací hodiny) interakce v hodinách angličtiny odehrávající se mezi vyučující a pokročilými …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on the multimodal means a teacher uses in an L2 classroom to elicit correct answers from learners during vocabulary work and observes how such interactional practices create learning opportunities for the students. The data for the research comprises 180 minutes of recordings (4 lessons) of classroom interaction between advanced students of English and their teacher at a …víceKeywords
interakce ve třídě angličtina jako cizí jazyk multimodalita příležitosti k učení získávání správných odpovědí IRF slovní zásoba konverzační analýza classroom interaction English as a Foreign Language multimodality learning opportunities elicitation of correct answers vocabulary work conversation analysis
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hudqq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2023
- Vedoucí: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ČERMÁKOVÁ, Jitka. \textit{Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/661px7/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová