Ľuboš Kubena
Bachelor's thesis
Pohled společnosti na etický kodex reklamy
Society's View on the Advertising Code of Ethics
Abstract:
V súčasnej dobe je vplyv reklamy na naše chovanie a myslenie neodmysliteľnou súčasťou každodenného života, pričom môže mať pozitívne aj negatívne dôsledky na spoločnosť. Preto je dôležité, aby bola reklama eticky akceptovateľná. Cieľom tejto práce bolo analyzovať a porovnať názory verejnosti na vybrané závadné a nezávadné reklamy z etického hľadiska. Autor vybral 5 závadných a 4 nezávadné reklamy, …moreAbstract:
Currently, the influence of advertising on our behavior and thinking is an inherent part of everyday life, with both positive and negative consequences for society. Therefore, it is important for advertising to be ethically acceptable. The aim of this work was to analyze and compare public opinions on selected unethical and ethical advertisements from an ethical perspective. The author selected 5 unethical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kubena, Ľuboš. Pohled společnosti na etický kodex reklamy. Zlín, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Tabáková reklama v současné právní úpravě
Miroslav Selka -
Samoregulácia, regulácia a propagácia potravín (Porovnanie ČR a EÚ)
Barbora Florková -
Morálka a etika v prózách Varlama Šalamova
Patrik Orth -
Etika v účetní profesi (etika, morálka, kodexy profesionálního chování)
Šárka Jiranová -
Etika v podnikatelské činnosti
Pavla Podolníková -
Vztah podnikové, spotřebitelské a environmentální etiky (Etika a společenská odpovědnost společnosti Coca-Cola)
Jan Prokeš -
Profesní etika učitelů na 1. stupni základní školy
Jitka Holzerová -
Etika v bankovnictví
Aneta Píchová