Mgr. Jana Švárová
Master's thesis
Analýza vybrané kauzy ÚOHS
Analysis of UOHS case
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Vybraná kauza ÚOHS“ analyzuje trh nealkoholických nápojů s vertikálním cenovým kartel. Uzavírání cenových dohod je považováno v české právní praxi za protiprávní a je sankcionováno. Ačkoliv téma diplomové práce stojí na pomezí práva a ekonomie, ekonomickému aspektu problému bude věnován značně větší prostor. Cílem práce je totiž provést ekonomickou analýzu trhu s nealkoholickými …moreAbstract:
The diploma thesis “Analysis of ÚOHS Case” provides an analysis of a market of non-alcoholic drinks with vertical agreement about prices. Vertical cartels concerning prices are considered illegal by the Czech law, and hence are punished. Even though this issue lies on the borderline of economics and law, the economical approach is given considerably more space. The goal of the thesis is to provide …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ngm27/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Tomáš Paleta, Ph.D.
- Reader: Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Economic Policy
Theses on a related topic
-
Projekt uvedení nového nealkoholického nápoje na trh ve vybrané firmě
Marta Pšikalová -
Zhodnocení postavení společnosti Coca-cola Hellenic na trhu nealkoholických nápojů v ČR
Karolína Švejkovská -
Komunikační strategie a zhodnocení uvedení značky Sládkova limonáda na trh
Kristýna Nováková -
Měření úspěšnosti značky na trhu nealkoholických nápojů
Lucie Waliczková -
Analýza vnímání barev na trhu nealkoholických nápojů
Alice Kopecká -
Marketingový plán distribuce produktu na trh B2B
Stanislav Krátký -
Analýza postavení společnosti Coca-Cola na trhu nealkoholických nápojů v České republice
Lucie Hankeová -
Ranking vybraných společností na trhu nealkoholických nápojů
Petr Klement