Ing. Adam Štědrý
Bachelor's thesis
Specifika nákupního chování seniorů
Specifics of the Shopping Behavior of Elderly
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá specifiky nákupního chování seniorů. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů, jako je nákupní chování, spotřební chování, spotřebitel, vnímání, senior a stárnutí seniorů. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření, jehož cílem je analyzovat nákupní návyky seniorů při nakupování potravin. Cílem práce je identifikovat zvyky a obyčeje, které ovlivňují nákupní …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with the specifics of the shopping behavior of elderly people. The theoretical part focuses on the explanation of terms, such as purchasing behavior, consumer behavior, consumer perception, senior and aging seniors. In the practical part of the survey is implemented, which aims to analyze the buying habits of seniors with grocery shopping. The aim is to identify customs and habits …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 7. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yla72/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 8. 2012
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Influenceři jako referenční skupina a jejich vliv na spotřební chování
Lucie Želenská -
Osobné a psychologické faktory ovlivňující spotřební chování
Yulia Kuti -
Vliv marketingové komunikace na spotřební chování
Kateřina Vojtová -
Spotřební chování závodníků seriálu Běhej lesy
Veronika Zárubová -
Analýza vlivu CSR na firemní reputaci a spotřební chování zákazníků
David Křížek -
Faktory působení retro marketingu na spotřební chování
Michaela Laifrová -
Spotřební chování s ohledem na privátní značky
Magdalena Tylšová -
Vliv CSR aktivit na spotřební chování v módní oblasti
Sára Krumpholcová