Ivana Smoleňová
Bachelor's thesis
Gender stereotypy v televíznej reklame
Gender stereotypy v televizní reklamě
Abstract:
Tahle práce obsahuje základní porovnání mužských a ženských postav v televizních reklamách vysíláních v České republice. Zaměřuje se na jejich stereotypní zobrazování v závislosti na povaze prezentovaného produktu s rozdělením na produkty stereotypně považované na mužské a ženské. V první -- teoretické části práce definuji základní pojmy týkající se dané oblasti, které jsou potřebné na komplexní porozumění …moreAbstract:
This study contains basic comparison the status of women and men in television advertising in Czech Republic. It focuses on stereotypic presentation of each gender depending on the type of product presented and on dividing products into two groups each stereotypically regarded as a men's and woman's products . In the first part -- theoretical part, I define basic definitions connected with this area …moreAbstract:
Táto práca obsahuje základné porovnanie mužských a ženských postáv v televíznych reklamách vysielaných v Českej republike. Zameriava sa na ich stereotypné zobrazovanie v závislosti na povahe prezentovaného produktu s rozdelením na produkty stereotypne považované za mužské a ženské. V prvej - teoretickej časti práce definujem základné pojmy dotýkajúce sa danej oblasti potrebné pre komplexné pochopenie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 11. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22221
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: Ondřej Pešek
- Reader: Oldřich Vávra
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22221
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Science = Male, Arts = Female, but I am the Exception: Studies on Gender Stereotypes of the Counter Subject Gender Stereotypes College Students
Chunyan LIU -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Gender Stereotypes in Fairy Tales
Alena Veselá -
Time to Let it Go: Redefining Gender and Social Stereotypes in Disney's <i>Frozen</i>
Veronika Vargová -
Televizní vysílání v ČR jako segment kreativních průmyslů
Lucia Bavoľárová -
Internetový marketing na YouTube - video marketing
Eduard Karapetyan -
Internetový marketing a PPC reklama ve vybrané firmě
Jakub Rákosník