Tereza Vítková
Bachelor's thesis
Děti s poruchou pozornosti
Children with attention deficit disorder
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku specifických poruch učení a hyperaktivity u dětí základních škol. Teoretická část práce je zaměřená na terminologii, diagnostiku, projevy a následnou reedukací jednotlivých poruch učení. Metodou zpracování teoretické části bylo studium odborné literatury jak české tak i zahraniční. Empirická část je zaměřena na sběr dat, následné vyhodnocení informací a …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the issue of specific learning disorders and hyperactivity in primary school children. The theoretical part of the thesis is focused on terminology, diagnosis, manifestations and subsequent re-education of individual learning disorders. The method of processing the theoretical part was the study of specialized literature, both Czech and foreign. The empirical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/q4ld7/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2022
- Supervisor: Mgr. Gabriela Světnická
- Reader: Mgr. Petra Šimánková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Public Policies in OpavaBachelor programme / field:
Nursing / General Nursing Studies
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Dyskalkulie na 2.stupni základní školy
Martina Šindlerová -
Reedukace dyslexie, dysgrafie a dysortografie na 1. stupni základních škol
Petra JELÍNKOVÁ -
Automatization and Personalization of Assistive Technology Processes for Users with Dyslexia
Tereza Pařilová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ