Způsoby pohybu ve virtuální realitě a jejich vliv na chování uživatelů – Bc. Nikola Pavlačková
Bc. Nikola Pavlačková
Bachelor's thesis
Způsoby pohybu ve virtuální realitě a jejich vliv na chování uživatelů
Virtual reality motion platforms and users behaviour
Abstract:
V posledních letech zaznamenala virtuální realita výrazný pokrok při interakci s počítačem a vizualizací informací obecně. Bakalářská práce se zabývá rešerší způsobů pohybu ve virtuální realitě od nejjednodušších (myš, klávesnice) až po v současnosti nejpokročilejší, mezi něž řadíme různé náhlavní soupravy s controllery a snímací zařízení. Dále práce zkoumá vliv jednotlivých prostředků interakce s …moreAbstract:
In recent years, virtual reality has seen significant development in the areas of interaction with computer and visualization of information in general. The bachelor thesis examines methods of movement in virtual reality from the simplest ones (mouse, keyboard) to the present day’s most advanced ones, among which we count various headsets with controllers and sensors. The work also investigates the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fs35n/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: doc. RNDr. Petr Kubíček, CSc.
- Reader: Mgr. Pavel Pospíšil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Geography and Cartography / Geographical Cartography and Geoinformatics
Theses on a related topic
-
Návrh psychofyziologické laboratoře a experimentů pro výzkum interakce člověk-světlo v kontextu dopravní bezpečnosti
Ladislav Stanke -
Protein–proteinové interakce významné při neurodegenerativních chorobách
Petr Louša -
Elektronické experimenty ve virtuální a v reálné laboratoři - příprava podkladů pro výukový materiál
Antonín HRUBÝ -
Testing environment for user studies of distorted triangle meshes in virtual reality
Petr ŠROUB -
A system for editing triangle mesh sequences with time-varying connectivity
Zuzana KÁČEREKOVÁ -
Examining Motion Sickness in Virtual Reality
Roman Lukš -
Folk Dance Step Analysis and Classification in Virtual Reality
David Zelníček -
Strategický rozvoj pohybového studia 4pohyb Otice
Markéta SMOLEŇOVÁ