Die Landeskunde in dem Englisch- und Deutschunterricht – Bc. Magdalena MACHŮ
Bc. Magdalena MACHŮ
Master's thesis
Die Landeskunde in dem Englisch- und Deutschunterricht
Basic Facts on English and German Speaking Countries
Abstract:
The diploma thesis Life and Institutions in English and German Classes focuses on the analysis of coursebooks of English and German language from the point of an occurrence of themes related to the life and institutions. The practical part is aimed at the comparison of the coursebooks of English and German language and to determine how they differ.Abstract:
Diplomová práce na téma Reálie v hodinách anglického a německého jazyka je zaměřena na analýzu učebnic z hlediska výskytu témat souvisejících s reáliemi. Cílem praktické části je porovnání učebnic anglického a německého jazyka a stanovit, zda se od sebe v zobrazení reálií liší.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Eva Hrdinová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MACHŮ, Magdalena. Die Landeskunde in dem Englisch- und Deutschunterricht. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching at Primary and Lower Secondary Schools / UAJ-UNJ
Theses on a related topic
-
Didaktická vybavenost učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy a příslušný ročník víceletého gymnázia
Tereza Hammerová -
Didaktická vybavenost I-učebnic ve vybraných kapitolách matematiky
Klára VOCETKOVÁ -
Didaktická vybavenost učebnic dějepisu
David Solnička -
Občanská výchova v České republice a spolkové zemi Bavorsko - srovnání didaktické vybavenosti učebnic
Věra Zetochová -
Analýza didaktické vybavenosti a obtížnosti textů učebnice biologie člověka pro žáky se sluchovým postižením
Michaela Rinková -
Způsoby vyjádření jednotlivých sémantických situací českého dativu v germánských jazycích se zaměřením na jazyk anglický a německý
Jakub ŘÍHOVSKÝ -
Německý jazyk v době baroka - na příkladu kroniky města Žitavy z roku 1716
Rosine Petermann -
DIACHRONNÍ POHLED NA ROLI OBRAZOVÉHO MATERIÁLU V UČEBNICÍCH A VÝUKOVÝCH METODÁCH PRO ANGLICKÝ JAZYK
Alžběta KUČEROVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
MARKLOVÁ, E.
21/5/2020