Bc. Anna Orlíková
Bachelor's thesis
Angličtina v českých reklamních textech
English in Czech Advertising Texts
Abstract:
Úkolem této bakalářské práce je objasnit pojem reklama a přiblížit reklamní historii a reklamní média, dalším tématem jsou reklamní texty a tvorba reklamního textu, poslední kapitola teoretické části obsahuje informace o anglickém jazyku. Cílem praktické části je posoudit, jak česká veřejnost v současné době vnímá použití anglického jazyka v reklamních textech a zda má její použití vliv na rozhodování …moreAbstract:
The task of this bachelor thesis is to clarify the concept of advertisement and approach the history of advertisement and advertising media, another topic is advertising texts and the creation of advertising texts, the last chapter of the theoretical part contains information about the English language. The aim of the bachelor thesis is to assess how the Czech public currently perceives the use of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/itv4d/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 8. 2021
- Supervisor: Mgr. Zuzana Šimonová
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Jazyk v reklamách na nápoje
Kateřina Motýlová -
Cizí jazyk v reklamních sděleních
Alexandr Tvorogov -
Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů
Štefan Sitáni