Kateřina Štruncová

Bachelor's thesis

Prezentace modálních sloves v učebnicích anglického jazyka pro žáky 2. stupně základních škol

Modal Verbs in Textbooks of English for Lower-secondary Learners
Abstract:
This thesis focuses on the theory connected with central modal verbs and their interpretation in textbooks for lower-secondary learners. The main topic of the paper is the semantic meanings of the modal verbs, their morphological and syntactic characteristics. The paper deals with didactic transformation, its levels and its impact on the presentation of modal verbs in textbooks. The work includes professor …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na teorii centrálních modálních sloves a jejich výklad v učebnicích pro žáky na druhém stupni základních škol. Hlavním tématem práce jsou sémantické, morfologické a syntaktické charakteristiky modálních sloves. Práce pojednává o didaktické transformaci, jejich úrovních a jejím dopadu na prezentaci sloves v učebnicích. Práce zahrnuje pojetí kognitivního vývoje profesora …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 3. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2013
  • Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Štruncová, Kateřina. Prezentace modálních sloves v učebnicích anglického jazyka pro žáky 2. stupně základních škol. Pardubice, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická