Petr Matoušek
Master's thesis
Multisenzorický marketing a branding
Multisensory marketing and branding
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem multisenzorického marketingu a brandingu, jehož podstatou je ovlivnit spotřebitelské chování skrze stimulaci co nejvíce lidských smyslů. Práce má za cíl popsat, jakým způsobem je s tímto konceptem pracováno, zmapovat výsledky realizovaných empirických studií pracujících s tímto konceptem a vytvořit systematický přehled o dosavadním výzkumu multisenzorického marketingu …moreAbstract:
This thesis deals with the concept of multisensory marketing and branding, the essence of which is to influence consumer behaviour through the stimulation of as many human senses as possible. The thesis aims to describe the principles of this concept, to explore the results of the empirical studies that work with this concept and to create a systematic review of the research of multisensory marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75582
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2019
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Tomáš Kincl
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75582
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem
Tereza Šabatková -
Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem
Barbora Němcová -
Spotřebitelské chování a marketing
Kateřina Cibochová -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Digitální marketing na sociálních sítích a jeho vliv na spotřebitelské chování generace Z
Vilém Kopal -
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Kateřina Písaříková -
Influencer marketing ako dominantný nástroj online marketingovej komunikácie a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Ester Turi Nagyová -
Marketing podle trendů spotřebitelského chování
Adam Šrámek