Celebrity tweeting: a linguistic analysis of Miley Cyrus' Twitter account – Denisa BARIŠOVÁ
Denisa BARIŠOVÁ
Master's thesis
Celebrity tweeting: a linguistic analysis of Miley Cyrus' Twitter account
Celebrity tweeting: a linguistic analysis of Miley Cyrus' Twitter account
Abstract:
The aim of this thesis is an analysis of Miley Cyrus' Twitter communication. In the theoretical framework, Twitter, as a new medium of communication, is introduced, together with the typical features of the internet and social media interaction. The participation culture of the internet is also introduced. The concept of celebrity is defined, as well as the concept of fandom. In the chapter that follows …moreAbstract:
Cílem této diplomové práce je analýza Twitterové komunikace celebrity, a to zpěvačky Miley Cyrus. V teoretické části práce je představen Twitter jako nové komunikační médium, spolu s prvky typickými pro interakci na internetu, potažmo na sociálních médiích. Twitter je také představen na pozadí participační kultury. V neposlední řadě je uveden a definován koncept "celebrity", a komunita příznivců, označována …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BARIŠOVÁ, Denisa. Celebrity tweeting: a linguistic analysis of Miley Cyrus' Twitter account. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English for Translation
Theses on a related topic
-
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
Vliv social media marketingu a influencerů na rozhodování spotřebitelů o koupi v Nigérii v segmentu kosmetického průmyslu
Olubukola Dona Sammy -
Assessing the financial performance of startup: The case study of Facebook and Twitter
Orkhan Huseynzade -
Fanfiction Authors' Self-presentation on Twitter
Martina Pekárová -
Etický problém komunikace veřejnoprávních novinářů na online sociální síti Twitter
Klára Ješinová -
Acronyms on Twitter
Adéla Nenadalová -
Vliv Twitter příspěvků vývojářů kryptoměn na hodnotu měn
Tereza Cejnková -
Analyzing Face-Threatening Humor in Ryanair's Customer Interactions on Twitter
Lucie Kadlecová