The modal verb may – its usage and meanings in contemporary British and American English based on corpus analysis – Martin Kräussl
Martin Kräussl
Bakalářská práce
The modal verb may – its usage and meanings in contemporary British and American English based on corpus analysis
The modal verb may – its usage and meanings in contemporary British and American English based on corpus analysis
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá modálním slovesem may a významy, které toto sloveso vyjadřuje v současné britské a americké angličtině. Cílem této práce je zjistit procentuální zastoupení jednotlivých významů slovesa may v současné britské i americké angličtině a přispět k diskuzi o tom, jak toto sloveso vnímat s ohledem na jeho sémantiku. Teoretická část stručně představuje modalitu jako takovou a …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with modal verb may and the meanings which this verb expresses in contemporary British and American English. This thesis aims to ascertain the occurrence of each individual modal meaning of may in both contemporary British and American English, and to contribute to the debate of how this modal verb should be perceived in contemporary English when it comes to its semantics …víceKeywords
corpus analysis deontic modality epistemic modality factual possibility may modal verbs modality permission quasi-subjunctive theoretical possibility deontická modalita epistemická modalita faktická možnost modalita modální slovesa korpusová analýza kvazi-konjunktiv povolení teoretická možnost
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.akcentcollege.cz/th/ss5o2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2020
- Vedoucí: Mgr. Ela Krejčová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KRÄUSSL, Martin. \textit{The modal verb may – its usage and meanings in contemporary British and American English based on corpus analysis}. Online. Bakalářská práce. Praha: Prague City Vysoká Škola s.r.o. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/6dq3ev/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: AKCENT CollegeAKCENT College
Bakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Angličtina jako cizí jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Modalita - proměny, posun a vývoj paradigmat pohledem změn východisek teoretických reflexí v českém prostředí
Klára Hedvika Mühlová -
English modals: synchronic and diachronic analysis of deontic modal verbs
Andrea Hladká -
Modální slovesa "must" a "have to" ve funkci záhodnostní modality
Sára Kassasová -
Deontic and Dynamic Can and Their Translation Equivalents
Michal GREBEŇ -
Modální slovesa “should” a “ought to”– popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy
Ivana Vrzalová -
Modální sloveso „would“ - popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy (COCA/BNC-BYU).
Ada Nanić -
Be going to – current usage based on the corpus analysis
Kateřina Milerová -
Modální slovesa “should” a “ought to”– popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy
Ivana Vrzalová