Exportní strategie společnosti Škoda Auto, a.s. – Petra Řezáčová
Petra Řezáčová
Bachelor's thesis
Exportní strategie společnosti Škoda Auto, a.s.
SKODA AUTO Export strategy
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma exportní strategie, především na trhy, které mohou být pro společnost Škoda Auto a.s. v následujících letech perspektivní. Použitým nástrojem pro hodnocení těchto trhů je SWOT analýza (analýza silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb). Kromě výše uvedeného se práce zaměřuje na aktuální data o společnosti (tržby, objem exportu či Corporate Social Responsibility …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the topic of export strategy of the biggest Czech car manufacturer - SKODA AUTO. It mainly focuses on strategic markets that will be crucial for the company in next years. The tool used in this thesis is SWOT analysis (analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats). Moreover, the first two chapters deal with current information concerning the company …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 3. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/41175
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: Eva Černohlávková
- Reader: Václav Vlasák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/41175
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Afghanistan’s Export Promotion Strategy - ways, instruments and impacts
Ajmal Siddiqui -
Obchodní strategie pro zahraniční expanzi firmy NetDIRECT s.r.o.
Eliška Řehová -
Exportní chování a strategie SMEs se sídlem na území ČR
Ondřej Melichar -
Realizace exportní strategie ČR - ekonomická diplomacie
Karolína Stránská -
Exportní strategie značky Tendon
Tereza Brožová -
Exportní strategie ČR na léta 2012-2020 (zaměření Indie)
Tereza Bláhová -
Návrh exportní strategie na Jihoamerický trh
Petra Glocová -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ