Lucie Mahlová

Master's thesis

Komparace psaných projevů třináctiletých a patnáctiletých dětí z lexikálního hlediska

Lexical Comparison of Stories Written by 13 and 15-years Old Pupils (Adolescents)
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na vývoj lexikální zásoby u dospívajících. Zabývá se problematikou osvojování jazykových dovedností, a jejich využití ve vyprávění příběhů o sobě. Výzkumná část práce představuje analýzu textů třináctiletých a patnáctiletých respondentů. Cílem výzkumu je zjistit, jakou slovní zásobu respondenti autobiografických příbězích využívají, zda se v autobiografických příbězích třináctiletých …more
Abstract:
Master thesis focuses on the development of language lexicon in adolescence. It is aimed on language skills and their usage in autobiographical stories. The research presents the analysis of autobiographical stories of 13-years and 15-yaers old adolescents. The study aim to describe language lexicon of analyzed stories, differences in both age groups and also the differences between girls and boys …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2005

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2008
  • Supervisor: Kamil Kopecký

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.

Univerzita Palackého

Cyrilometodějská teologická fakulta

Master programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství křesťanské výchovy pro 2. stupeň základních škol - Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol